Skip to main content
StudentenMarketing
(Online) marketing waarmee je studenten bereikt!

Company branding

Companybranding is het totaal van verschillende onderdelen dat jouw bedrijf maakt tot wat het nu is. Een goed merk (brand) zorgt dat je niet alleen meer op prijs hoeft te concurreren, maar dat mensen jouw product/dienst willen hebben vanwege jouw merk.

Zeker bij studenten is dit erg belangrijk, vandaar dat StudentenMarketing helpt met companybranding gericht op de studentendoelgroep.

Wat is company branding

Jouw merk bestaat uit onder andere je 'payoff', je logo, je huisstijl, website maar ook uit je bedrijfscultuur, jouw personeel en de eventuele vestigingslocaties. Het belangrijk dat je als bedrijf je 'verhaal' verteld. Wie ben je, waarom doe je wat je doet en hoe doe je dat. 

Verschil tussen company branding en employerbranding

Waar companybranding zich richt op het bereiken van de doelgroep die de producten afneemt, richt employerbranding zich alleen op potentiële werknemers. Iemand die een product of dienst afneemt zal zich niet direct realiseren dat jouw bedrijf ook leuk is om bij te komen werken. Daarom vergt employerbranding een andere aanpak.

Storytelling als marketingtool

Storytelling is steeds belangrijker als marketingtool, dat komt omdat het een krachtige manier is van communiceren. Het doel van storytelling is dat de lezer opgaat in het verhaal - narratieve transportatie genoemd -. De lezer kan zich identificeren met het verhaal en kan zich goed inleven in de situatie, dit zorgt ervoor dat zij zich verbonden voelen met de persoon uit het verhaal en/of het merk.

Vanuit StudentenMarketing laten wij onze bloggers jouw verhaal vertellen, zodat het de juiste tone-of-voice heeft naar de studentendoelgroep. Middels deze storytelling artikelen informeert onze studentblogger andere studenten over de mogelijkheden en voordelen van het product / dienst / bedrijf.

Onze company branding tools

Wij helpen jouw bedrijf met het bereiken van de juiste studenten om jouw producten, diensten of bedrijf onder de aandacht te brengen. Dit doen wij onder andere met:

- storytelling
- bedrijfsvideo
- database marketing
- social campaigns
- bannercampagnes

 

Storytelling als marketingtool

Storytelling is steeds belangrijker als marketingtool, dat komt omdat het een krachtige manier is van communiceren. Het doel van storytelling is dat de lezer opgaat in het verhaal - narratieve transportatie genoemd -. De lezer kan zich identificeren met het verhaal en kan zich goed inleven in de situatie, dit zorgt ervoor dat zij zich verbonden voelen met de persoon uit het verhaal en/of het merk.

Vanuit StudentenMarketing laten wij onze bloggers jouw verhaal vertellen, zodat het de juiste tone-of-voice heeft naar de studentendoelgroep. Middels deze storytelling artikelen informeert onze studentblogger andere studenten over de mogelijkheden en voordelen van het product / dienst / bedrijf.

 

Bedrijfsvideo voor company branding

Je kunt je verhaal vertellen, maar je kunt het natuurlijk ook laten zien. Video is een krachtig middel om te laten zien waarom jouw producten en of diensten ideaal zijn voor studenten.

Dit kan in de vorm van een interview, een vlog of ervaringsvideo.

 

Database marketing

Wij bieden een database met ruim 15.000 studerende studenten. Wij weten van deze studenten precies waar zij studeren, in welk studiejaar zij zitten en welke studierichting zij doen. Zo kunnen wij jouw producten, diensten, boodschap exact bij de juiste groep studenten onder de aandacht brengen.

 

Social Media campagnes

Jouw bedrijf of vacatures publiceren wij ook op onze social media kanalen, zo bereiken wij studenten via meerdere online kanalen. Een post kan alleen een vacature, een storytelling artikel of een video bevatten ter ondersteuning van de campagne.

 

Banner campagnes

Een banner is ideaal voor optimale zichtbaarheid te bewerkstelligen. Een banner wordt op ons platform op een of meerdere websites gepubliceerd op elke pagina aan zowel de boven- als onderkant.

Een banner kan een korte animatie bevatten, waarmee je in max. 30 seconden een duidelijke 'call-to-action' kunt tonen om studenten tot actie over te zetten of om studenten bekend te maken met jouw bedrijf.