Skip to main content
StudentenMarketing
(Online) marketing waarmee je studenten bereikt!

Voor onderwijs

Studenten moeten veel keuzes maken voor en tijdens hun studietijd. Een verkeerde keuze is een dure keuze voor de student, maar ook voor het onderwijs en de overheid.

Daarom proberen wij (aankomende) studenten zo goed mogelijk te begeleiden tijdens het maken van deze lastige keuzes. Dit doen wij middels ons landelijke platform van stedelijke websites met relevante informatie en advies van studenten aan studenten.

Instroom marketing

Wij helpen onderwijsinstellingen met het bereiken van deze groep aankomende studenten met onze 'instroom marketingtools'. Hiermee zorgen wij voor:

  • Meer aanmeldingen voor open dagen;
  • Meer inschrijvingen voor studies.

Ons bereik

Wij bereiken ruim 85.000 studenten per maand. Hiervan zijn 53% aankomende studenten uit  4/5 havo, 5/6vwo of mbo4 die zich voorbereiden op een hbo- of wo-studie. Zij gaan op zoek naar informatie over onderwijsinstellingen, studies, de toekomstige studentenstadBezoekersaantallen naar leeftijd en het studentenleven.

  • 85.000 bezoekers per maand
  • 53% aankomend student
  • 50% van deze aankomende studenten meld zich aan bij onze database
  • 85% van bezoekers vindt ons via zoekmachines

Hoe wij studenten bereiken

Wij bereiken deze doelgroep, omdat wij met relevante zoekwoorden in de top 3 staan bij zoekmachines. Zoektermen zoals 'studeren in Amsterdam', 'studeren in Utrecht', 'hogescholen Eindhoven', 'hogescholen in Utrecht' en zo ook voor andere studentensteden, zijn voorbeelden van zoekwoorden waar wij hoog op scoren in zoekmachines.

Wij bieden een landelijk platform van stedelijke websites en een grote groep bloggers vanuit alle studentensteden. Deze bloggers schrijven over wat zij meemaken in hun studentenstad, maar informeren aankomende studenten ook over zaken die interessant voor hen zijn.

Onderdelen instroom marketing

Door gebruik te maken van onderstaande marketingtools, zorgen we ervoor dat meer aankomende studenten op de hoogte zijn van de open dagen. Ook kunnen we hen enthousiasmeren over de hogeschool, universiteit en gerichte studies met behulp van:

  • Storytelling (blogs, interviews, reviews)
  • Videocontent
  • Actieve promotie open dagen
  • Overzicht studie aanbod en uitgebreide informatie
  • Company branding pagina
  • Gerichte e-mailcampagnes aankomende studenten
  • Bannercampagnes
  • Gerichte campagnes via sociale media

Benieuwd wat wij nog meer voor jouw onderwijsinstelling kunnen doen? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee om een doeltreffende campagne te ontwikkelen!

 

Storytelling (blogs, interviews, reviews)

Storytelling is een krachtig tool op ons platform. Onze storytelling wordt geschreven door het studentenbloggersteam op basis van een briefingsformulier, interview of review. De artikelen zijn eerder een advies van studenten aan studenten, waardoor de openrate en clickrate hoger ligt dan met een advertorial (waarbij het wel duidelijk is dat het om een commerciële boodschap gaat).

Tevens biedt een storytelling artikel voordelen op het gebied van SEO, waar de artikelen dofollow links bevatten naar jouw website/pagina. Ook worden de artikelen voor onbepaalde tijd gepubliceerd.

 

Videocontent

Je kunt je verhaal vertellen, maar je kunt het natuurlijk ook laten zien. Video is een krachtig middel om te laten zien waarom een student bij jullie kennisinstelling moet komen studeren.

Zeker nu studenten niet fysiek in staat zijn om aanwezig te zijn bij een open dag, is video de perfecte tool om een goed beeld geven van de omgeving en de (studie)mogelijkheden.

De video kan in de vorm van een interview, een vlog, een tour door het gebouw of ervaringsvideo.

 

Actieve promotie (online) open dagen

Om zoveel mogelijk studenten kennis te laten maken met de organisatie worden alle (online) open dagen gepromoot op ons gehele platform. Op deze manier kunnen aankomende studenten vanuit heel Nederland zien welke open dagen er te bezoeken zijn.

 

Overzicht studie aanbod

Het totale studieaanbod wordt op ons platform gepubliceerd, zodat studenten kunnen zien welke studies er beschikbaar zijn en welke matchen met hun interesse, locatie en organisatie.

 

Company branding pagina

Er wordt een pagina aangemaakt op de relevante websites, waarop jouw kennisinstelling zich kan profileren. Informatie over o.a. de organisatie, het gebouw, de locatie en contactgegevens worden gepubliceerd op deze pagina. Natuurlijk plaatsen wij hier ook alle beschikbare studies en de data van open dagen.

 

E-mailmarketing

Wij bieden een database met ruim 15.000 studerende studenten aan. Wij weten van deze studenten precies waar zij studeren, in welk studiejaar zij zitten en welke studierichting zij doen. Zo kunnen wij jouw producten, diensten en specifieke boodschap exact bij de juiste groep studenten onder de aandacht brengen.

 

Social media campagnes

Jouw kennisinstelling of vacatures publiceren wij ook op onze social media kanalen. Zo bereiken wij studenten via meerdere online kanalen. Een Facebook- of Instagrampost kan alleen een vacature, een storytelling artikel of een video bevatten ter ondersteuning van de campagne.

 

Banner campagnes

Een banner is ideaal voor optimale zichtbaarheid. De banner wordt op ons platform op een of meerdere websites gepubliceerd en is op elke pagina zichtbaar aan zowel de boven- als onderkant.

Een banner kan een korte animatie bevatten, waarmee je in max. 30 seconden een duidelijke 'call-to-action' kunt tonen om studenten tot actie over te zetten of om studenten bekend te maken met jouw kennisinstelling.