Studenten moeten veel keuzes maken voor en tijdens hun studietijd. Een verkeerde keuze is een dure keuze voor de student, maar ook voor het onderwijs en de overheid.
Daarom proberen wij (aankomende) studenten zo goed mogelijk te begeleiden tijdens het maken van deze lastige keuzes. Dit doen wij middels ons landelijke platform van stedelijke websites met relevante informatie en advies van studenten aan studenten.
Instroom marketing
Wij helpen onderwijsinstellingen met het bereiken van deze groep aankomende studenten met onze 'instroom marketingtools'. Hiermee zorgen wij voor:
- Meer aanmeldingen voor open dagen;
- Meer inschrijvingen voor studies.
Ons bereik
Wij bereiken ruim 85.000 - 100.000 studenten per maand. Hiervan zijn 53% aankomende studenten uit 4/5 havo, 5/6vwo of mbo4 die zich voorbereiden op een hbo- of wo-studie. Zij gaan op zoek naar informatie over onderwijsinstellingen, studies, de toekomstige studentenstad en het studentenleven.
- 85.000 - 100.000 bezoekers per maand
- 53% aankomend student
- 50% van deze aankomende studenten meld zich aan bij onze database
- 85% van bezoekers vindt ons via zoekmachines
Hoe wij studenten bereiken
Wij bereiken deze doelgroep, omdat wij met relevante zoekwoorden in de top 3 staan bij zoekmachines. Zoektermen zoals 'studeren in Amsterdam', 'studeren in Utrecht', 'hogescholen Eindhoven', 'hogescholen in Utrecht' en zo ook voor andere studentensteden, zijn voorbeelden van zoekwoorden waar wij hoog op scoren in zoekmachines.
Wij bieden een landelijk platform van stedelijke websites en een grote groep bloggers vanuit alle studentensteden. Deze bloggers schrijven over wat zij meemaken in hun studentenstad, maar informeren aankomende studenten ook over zaken die interessant voor hen zijn. Daarnaast hebben wij samenwerkingen met verschillende andere studentenwebsites, waarop wij ook content kunnen publiceren.
Onderdelen instroom marketing
Door gebruik te maken van onderstaande marketingtools, zorgen we ervoor dat meer aankomende studenten op de hoogte zijn van de open dagen. Ook kunnen we hen enthousiasmeren over de hogeschool, universiteit en gerichte studies met behulp van:
- Storytelling (blogs, interviews, reviews)
- Socialmedia campagnes
- Videocontent
- Actieve promotie open dagen
- Overzicht studie aanbod en uitgebreide informatie
- Company branding pagina
- Gerichte e-mailcampagnes aankomende studenten
- Bannercampagnes
Benieuwd wat wij nog meer voor jouw onderwijsinstelling kunnen doen? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee om een doeltreffende campagne te ontwikkelen!